Brev:
Måltider pr. dag
8. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Måltider pr. dag
Hej Helen...
Så kommer der endnu et spørgsmål fra mig og jeg skal forsøge at gøre det kort, da jeg regner med du har travlt.
Min datter på knap 4 måneder, holder igen med måltiderne. Dvs. der går længere og længere tid imellem at hun ber' om mad. Efterhånden 4 timer...
Pr. måltid spiser hun et sted ml. 150 og 190 ml (Hun er flaskebarn). Hun sover som regel hele natten, hvilket så betyder at hun ofte kun når at få tilbudt fire flasker pr. døgn.
Den sidste uge, har jeg så konsekvent valgt at tilbyde hende en flaske hver 3. time i dagtimerne, og hun har da også spist det meste af den. Men jeg kommer så til at tænke på om det ikke er en rigtig dårlig ide'. For der er vel en grund til at hun ikke selv ber' om mad så ofte.... På den anden side, blir' det jo unægteligt ikke til meget, med 4 flasker a' ca. 170 ml. i hendes alder...
Hun er stor af sin alder (67 cm. og ca. 7 kilo) og har altid spist meget. Derfor er jeg opmærksom på dette. Jeg har selv overvejet om det blot er hendes måde, stille og roligt at regulere sin vægt på, efterhånden som hun blir' ældre. Hvad tror du? Og hvad synes du jeg skal gøre? Give hende mad når hun ber' om det eller tilbyde oftere?
Lige lidt tillægsinfo: Hun er ofte meget flakkende når hun spiser, kan ikke rigtig koncentrere som om det, med alt det andet spændende der er at kigge på. Vi forsøger at skabe et stille og roligt miljø omkring hende når hun spiser. Jeg har et stykke tid tænkt på, at det virker som om det keder hende... Derfor har vi planer om at starte op på grød når hun fylder 4 måneder, hun virker meget parat. Hun er også god til at tage skeen og synke når hun får D-vitamin...
På forhånd tak for hjælpen....